vivabox
vivabox wereld wijnen

vivabox verbindt het plezier van een cadeau geven en ontvangen

David Heylen
David Heylen

Eind van het jaar is wereldwijd de tijd om elkaar cadeaus te geven. Veel organisaties zoeken juist dan een cadeau dat voor iedereen geschikt is. Dat is een lastige opgave, zeker voor grote organisaties voor wie het onmogelijk is om de klant en of medewerkers persoonlijk te kennen.

Vivabox is een verrassend cadeau. Het biedt de ideale combinatie van een cadeaubon en een cadeau verpakt in een aantrekkelijke geschenkdoos. In Belgie zijn de vivaboxen vrijwel in iedere winkel te vinden. In Nederland (nog) niet. Binnenkort komt daar verandering in.

“De bestseller van vivabox is de selectie van vijf wereldwijnen”, aldus David Heylen, B2B-Manager van vivabox. In de geschenkdoos zitten vijf flesjes wijn, een schenktuit, een boekje met toelichting over de wijnen en een cadeaubon die in te ruilen is voor de favoriete fles wijn. “Dat is het principe; je geeft iets waar de ontvanger meteen plezier aan beleeft en daarnaast zelf een keuze kan maken.”


Tachtig geschenkdozen

vivabox - Tachtig geschenkdozen

Inmiddels zijn er maar liefst tachtig geschenkdozen; van wellness tot kunst, koekjes bakken voor de hond en een dagje uit naar de Efteling. Maar ook een cd,dvd of een bioscoop- of theaterbezoek hoort tot de mogelijkheden. Heylen: “De kracht van vivabox is de ideale combinatie van een cadeau dat je toch nog de vrije keuze laat. Ongeacht de inhoud van de box; er zit altijd een gadget in om meteen in de sfeer te komen met daarbij extra achtergrondinformatie. De boxen zijn een groter succes dan verwacht. Medewerkers reageren positief en vinden het origineel. Dat heeft weer een positief effect op de werkgevers.”


Positieve associatie

In Nederland is vivabox overigens niet helemaal onbekend. In de winkels van Ici Paris XL is de parfumbox te koop. “In de box zitten tien proefflacons parfum die je op je gemak thuis uit kunt proberen. Stuk voorstuk topmerken. Ook hier weer een boekje met achtergrondinformatie en een bon die inwisselbaar is voor een grote flacon parfum. Een geliefd cadeau met een hele sterke associatie. Laatst zei een klant: ‘Iedere keer dat ik mijn parfum gebruik, denk ik aan de gever.‘ Die associatie op een positief moment is een ideaal geschenk. Zowel voor de gever als voor de ontvanger. En wil de klant een persoonlijk tintje aan de vivabox, dan bieden we de mogelijkheid voor een gepersonaliseerde wikkel.”


Logistiek en warehousing

De logistiek en warehousing is sinds kort uitbesteed aan Wim Bosman. Vivabox is een seizoensgebonden product. “Wim Bosman ondersteunt ons om de piek op te vangen en duizenden pakketten te verzenden als de markt daar om vraagt. Vivabox is voorzien van een serienummer dat overeen komt met de chequenummers van de waardebonnen in de box. De complexiteit van deze handeling was een belangrijk gegeven en aanleiding voor de Sodexo Group om te kiezen voor Wim Bosman, waar de serienummers ter plekke bij inbound worden geregistreerd. Daarnaast telde het aspect mee van betaalbare palletplaatsen en activity based costing. Bovendien kan vivabox rekenen op efficiente logistiek, is er sprake van professioneel laden zodat er minder schade ontstaat en zijn de goederen snel leverbaar”, besluit Heylen


VIVA staat synoniem voor plezier, leven & fun

Vibaox 1 Vibaox 2 Vibaox 3


Mainfreight is een logistiek dienstverlener met een wereldwijd netwerk.
Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.