Oil & Vinegar is specialist in olijfolie en azijn
Wim Bosman Transport

GC en de leer van Semui

GC brengt het beste van twee werelden – Japan en Europa – samen. Onderdeel van de bedrijfsfilosofie is dan ook de leer van Semui en symboliseert een manier van leven bevrijd van egoïstische gedachten denkend vanuit klantperspectief.

Met respect voor de medemens in combinatie met een compromisloze toewijding aan kwaliteit. Dit engagement is stevig geworteld in iedere werknemer die werkzaam is binnen het wereldwijde GC.

Ward Gerets, marketing communication manager GC Europe (links) en Walter Bogaerts, vice president technical operations GC Europe (rechts).
Ward Gerets, marketing communication manager GC Europe (links) en Walter Bogaerts, vice president technical operations GC Europe (rechts).

“ Een logistiek dienstverlener is een partner die samen met ons het imago van GC Europe verdedigt in een zeer competitieve markt”

Het Europees hoofdkantoor van GC, internationaal expert in tandheelkundige producten, taat in Belgie. Anticiperend op de groei van dentale verzorging werd er in Leuven in 2002 een nieuw logistiek centrum gebouwd. Enkele jaren later, in 2008, was de opening van een GC Europe Campus Meeting & Education een feit. Een innovatief centrum met een oppervlakte van 1600 m2. Hier kunnen tandartsen, tandtechnici en andere expertsbinnen de tandheelkundige zorg kennis opdoen van de nieuwste revolutionaire ontwikkelingen op dentaal gebied.

De dentale verzorging heeft de laatste tien, vijftien jaar een grote vlucht genomen. “Het was lange tijd vrij gebruikelijk om het gebit te laten vervangen door een kunstgebit. De trend is nu totaal anders”, aldus Walter Bogaerts, vice-president technical operations GC Europe. “Mensen gaan tot het uiterste om hun tanden te redden, ook al moet er een forse restauratieve ingreep worden uitgevoerd. Daarnaast is het esthetische aspect gegroeid. We hebben het dan over implantaten en alle realisaties die daarmee samenhangen. Er wordt dus meer conserverend én esthetisch gewerkt.”


Preventie


Baanbrekende technologie

GC Europe - Baanbrekende technologie

Inmiddels beschikt GC over een honderdtal verschillende tandheelkundige producten met daarin ruim 2.500 product referenties. Exclusieve producten die tot stand zijn gekomen dankzij baanbrekende technologieën die niemand anders heeft. GC werkte zich met glasionomeertechnologie in de kijker, een tand heel -kundig cement bestaande uit een glas en een ionomeer. ”Dit jaar introduceerden we het eerste composiet vulmateriaal dat met korte glasvezels ver sterkt is. Het is een zeer sterk materiaal waarmee grote gebitsrestauraties direct gedaan kunnen worden, grens verleggend!”, licht marketing communication manager Ward Gerets toe. Daarnaast beschikt GC over een portfolio van glasionomeercementen met in een aantal landen een marktaandeel van zestig procent. “We beschikken over een mooi gamma in alle natuurlijke kleuren en tinten van deze twee product categorieën die goed op elkaar af te stemmen zijn, afhankelijk van de indicatie en de patiënt. De grijze vullingen van amalgaam met kwik zijn gelukkig verleden tijd. Amalgaam heeft een grote impact op het milieu vanwege het aantal kilo's kwik dat wereldwijd geproduceerd wordt om in amalgamen te gebruiken en dat na gebruik als zwaar chemisch afval apart afgevoerd moet worden.” 


Win-winsituatie

Bekijk de companyvideo van GC Europe

Toen Bogaerts vijf jaar geleden vice-president werd, was logistiek een belangrijk aandachtspunt. “We werkten, voor de overname door Wim Bosman, met Maenhout die niet altij ddezelfde focus had als GC Europe. Het gaat er niet om dat je snel levert, maar dat je op afspraak levert. Wat GC nodig heeft is een logistiek dienst verlener die samen met ons het imago van GC kan verdedigen in een zeer competitieve markt. Die een verleng stuk van de kwaliteit en service is die wij aan bieden aan onze klanten. Daar heb ik me sterk voor gemaakt. Voor een groot deel van onze West-Europese en Oost-Europese bestemmingen is Wim Bosman België nu onze logistieke partner in brede zin, ook wat betreft administratie.” Via een elektronisch transfersysteem doet GC Europe een voorstel voor transport, hangt daar een gewicht aan, geeft de route door en doet een prijs voorstel. Is Wim Bosman akkoord, dan komt de factuur automatisch bij de boekhouding van GC Europe terecht. “Ons logistiek model is inmiddels uitgegroeid als voorbeeldmodel voor onze dealers richting onze concurrenten. Dat legt niet alleen druk op onze schouders, maar ook op die van de heer Rudi Debras, Managing Director Wim Bosman België. We zijn als partners verbonden en gaan voor een winwinsituatie. Als wij groeien, groeit Wim Bosman mee.”


Het verschil maken

“Wim Bosman beseft dat ze niet kunnen spelen met imago’s van bedrijven voor wie ze een dienstverlenende rol vervullen”, aldus Bogaerts. In het voorjaar sprak Bogaerts op een salesmeeting van Wim Bosman in Turnhout, waar belangrijke klanten de gelegenheid kregen om hun ideeën en wensen te uiten. Ze kregen als het ware een podium om kennis en ervaring uit te wisselen. “Een prima gedachte. Illustratief voor GC Europe is dit voorbeeld: Vier, vijf jaar geleden sloten we ons laatste magazijn in Italië. De gedachte was om alles te centraliseren vanuit ons warehouse in Leuven, maar onze dealers mochten daar niet de dupe van worden. Ze moesten even snel beleverd kunnen worden als destijds vanuit het warehouse in Italië. Samen met Wim Bosman hebben we een set-up geformuleerd die een drastische verlaging van kosten betekende en tegelijkertij d een snellere belevering verzekerde met een hogere betrouwbaarheid dan vanuit ons magazijn in Italië. Zo zie je: als je samen aan dezelfde kar gaat duwen of trekken, kun je het verschil maken in zaken. Ook in zaken die ‘mission impossible’ lijken!” Daarnaast heeft de heer Bogaerts nog een belangrijke reden om te kiezen voor Wim Bosman: “Transport legt een last op het milieu. Duurzaam ondernemen staat hoog op de agenda bij Wim Bosman. Ook GC Europe is drie jaar geleden gestart met een carbon footprint. Mede door Wim Bosman hebben we onze doelstelling behaald. Een mooi resultaat”


Think global, act local

GC is een grote internationale speler op de dentale markt. Het Japanse familiebedrijf, in handen van de derde generatie, bestaat ruim negentig jaar. In tegenstelling tot beursgenoteerde bedrijven wordt een aanzienlijk aandeel van de omzet geïnvesteerd in het ontwikkelen van nieuwe producten en technologieën voor de verbetering van de mondgezondheid in het algemeen. Er werken tweeduizend medewerkers verspreid over diverse continenten. Het zwaartepunt ligt in Japan. Verder kent GC grote vestigingen in Europa, Azië en Amerika. Vanuit een centrale bedrijfsfilosofie wordt ingespeeld op lokale behoeften. Naast de Europese klanten levert GC Europe aan bij na alle andere landen binnen de EMEA regio. GC is ontwikkelaar,producent en verdeler van tandheelkundige en –technische materialen. Het bedrijf streeft naar unieke producten die aan de wensen van de klant voldoen én naar schone producten die tot stand komen via een duurzaam productieproces. GC levert wereldwijd milieu-inspanningen. In 1981 werd GC's Quality Control geïntroduceerd, een uniek integraal kwaliteitszorgsysteem. De uitgangspunten werden doorgevoerd in het GC's Quality Management.

 

 




Mainfreight is een logistiek dienstverlener met een wereldwijd netwerk.
Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.