De Coop - Wim Bosman
De Coop logistiek

Logistieke uitdaging in retail

Freek Balkema en Hans Stapel
Freek Balkema en Hans Stapel

150.000 pakketten, drie miljoen producten, ruim zes miljoen euro verkoopwaarde en 2142 pallets. De Coop houdt wel van een uitdaging. Dit jaar bestaat Coop Supermarkten 120 jaar. Door middel van een boodschappenpakketactie laat Coop Supermarkten aan heel Nederland zien dat ze jarig is. "De klant is voor ons de belangrijkste peiler in de organisatie. Een cadeau voor onze klanten, die ervoor zorgen dat wij al 120 jaar bestaan, is daarom vanzelfsprekend," aldus Hans Stapel van de afdeling Communicatie en Promotie bij Coop. Wim Bosman Co-Packing is daarbij een belangrijke schakel in de logistieke keten van de boodschappenpakketten.


Logistieke expertise - Wim Bosman Co-Packing

"Er komt veel kijken bij een actie als deze," geeft Freek Balkema, assistent logistiek manager aan. "De grootsheid van dit project is voor ons ook nieuw. Voor deze uitdaging zijn we op zoek gegaan naar een partij die de juiste capaciteit in huis heeft om dit grote project te voltooien. Betrouwbaarheid, logistieke expertise, kwaliteit en capaciteit zijn hierbij sleutelwoorden. De juiste mix bij Wim Bosman Co-Packing gaf de doorslag voor de keuze. Doordat we al eerder een co-packing opdracht uit hadden laten voeren door Wim Bosman Co-Packing wisten we waarmee we in zee gingen." Een geslaagde aftrap van de actie was van cruciaal belang. "De eerste verdeling van de pakketten naar de winkels is soepel verlopen. Ruim 100.000 pakketten zijn inmiddels verdeeld. De distributie vindt rechtstreeks plaats vanuit ’s-Heerenberg, een groot voordeel zodat de pakketten niet eerst elders opgeslagen hoeven worden. Door de logistieke kennis die Wim Bosman Co-Packing in huis heeft, verloopt het project naar volle tevredenheid."

Logistieke expertise - Wim Bosman Co-Packing
Wim Bosman Co-Packing

Coöperatieve basis

Coop Supermarkten is een unieke en ambitieuze organisatie in de supermarktbranche. Uniek vanwege de coöperatieve basis: een intensieve samenwerking tussen de organisatie en haar leden. Ambitieus in het realiseren van een optimale dienstverlening van de leden van de coöperatie, die zowel uit ondernemers als consumenten bestaan.


Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)

Bij elke stap die Coop Supermarkten neemt staat MVO centraal. "Wij willen ons graag verantwoorden aan de maatschappij en dat uit zich in meerdere aspecten: de dozen van de boodschappenpakketactie zijn FSCgecertificeerd, alle winkels maken gebruik van groene stroom, diverse winkels zijn voorzien van zonnecollectoren op de daken en samen met onze klanten houden we jaarlijks verschillende statiegelddonatie acties voor een aantal goede doelen. Bij deze acties doneren klanten statiegeld. De Coop verdubbelt hierbij het totaalbedrag. Dit jaar is er bijvoorbeeld € 42.000,- uitgekeerd aan Unicef. Ook bij de keuze van ons assortiment kijken we altijd naar duurzaamheid. Hiermee onderscheiden wij ons graag van onze concurrenten," besluit Hans Stapel.



Mainfreight is een logistiek dienstverlener met een wereldwijd netwerk.
Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.