Eco combi Wim Bosman
Wim Bosman Transport

Marpol toeslag 2015

Marpol
Op 1 januari 2015 is de nieuwe SECA (Sulphur Emission Control Areas) EU Sulphur Emissions Directive van kracht gegaan aangaande de uitstoot van zwaveldamp door schepen. Aangezien dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de transportsector die actief is op het Kanaal, de Noordzee en de Oostzee willen we u op de hoogte brengen van deze ontwikkelingen.
 

EU Sulphur Emissions Directive

Op 01.01.2015 gaat de nieuwe SECA (Sulphur Emission Control Areas) EU Sulphur Emissions Directive van kracht. Achtergrond van deze nieuwe Europese wetgeving is een aanpassing van het zogenaamde Marpol-verdrag dat de maximale emissie van zwaveldamp bij de verbranding van dieselolie regelt. Deze aanpassing houdt in dat de toelaatbare uitstoot van zwaveldamp drastisch wordt verlaagd van 1% naar 0,1%.

 
De rederijen die onze trailers verschepen hebben aanpassingen gedaan om aan het Marpol verdrag te voldoen waardoor de verschepingskosten zijn gestegen.
Ter compensatie is Wim Bosman genoodzaakt deze kosten één op één door te belasten in de vorm van een Marpol toeslag voor zendingen van en naar Groot-Brittannië, Ierland, Noorwegen, Zweden en Finland. Deze toeslag wordt als separate regel op uw factuur weergegeven. 
 
Voor meer informatie: www.imo.org

 


 
Afbeelding: Zeevracht-288-140


Mainfreight is een logistiek dienstverlener met een wereldwijd netwerk.
Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.